«Створення бісерних квіткових композицій. Символіка квітів. Композиція «Літо»

Конспект заняття
гуртка бісероплетіння« Сувенір»
Тема: «Створення бісерних квіткових композицій. Символіка квітів. Композиція «Літо»
(3 год.)

Мета: Поповнити знання дітей про найбільш поширену символіку квітів. Закріпити навички плетіння бісерних квітів на дроті. Продовжувати формувати уміння складати квіткові композиції. Розвивати пізнавальні інтереси, пам`ять. Виховувати почуття гармонії, краси.

Обладнання та матеріали: запис музики для релаксу, зображення  квітів, живі квіти, зразки квіткових композицій, бісерні квіти, низки бісеру різних кольорів, кошики, вази, підставки для композицій, природні матеріали  (кора, невеликі пеньки, деревні гриби), дріт, ножиці, кусачки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організація групи.

- Сьогодні нам треба плідно попрацювати. А щоб це так і було, я пропоную налаштуватися на гарну роботу за допомогою вправи, що називається « Активізуй увагу». Під музику ви намагайтесь виконувати все, що я буду говорити, при цьому треба заплющити очі. ( Вмикаю музику)
- Уявіть якомога яскравіше , що ви досягли своєї мети, ваша мрія здійснилася. Створіть картинку щасливого майбутнього.
- «Намалюйте в думках, як ви наполегливо, але із задоволенням працювали задля вашої мети. Ще раз виразно прокрутіть картинку, де ви з насолодою працюєте Часом це досить складно, ви відчуваєте труднощі, але вам цікаво, і ви прагнете подолати перешкоди і будь-що досягти своєї мети.
- Тепер поєднуємо ці дві картинки. Наприклад, як результат тривалої та наполегливої роботи і значних зусиль – успіх, задоволення, навіть слава.
-А тепер відкрийте очі і з таким гарним настроєм розпочнемо роботу.
2. Опрацювання теми заняття.
- Погляньте навколо. Що ви бачите? (квіти, ілюстрації квітів)
- Отже, можна здогадатися, про що сьогодні піде мова?
Усім добре відомо, що в музиці існує музична мова, в балеті мова балету, а ось про мову квітів відомо не всім. А, між іншим, ще в 19 ст. мова квітів була розповсюджена доволі широко, періодично видавалися спеціальні посібники, в яких розповідалося про значення квітів і рослин.
Зародилась мова квітів декілька століть тому на Сході. Невільниці в гаремі для спілкування із зовнішнім світом придумали мову квітів - селам. Букет, подібно листові, приносив повідомлення, освідчення в коханні, призначав час і місце побачення, виражав почуття.
В наш  час мова квітів майже втратила своє значення і тільки поети іноді звертаються до неї. Можливість вільного спілкування між людьми зробила непотрібною цю мову, але для розуміння значення, закладеного в квітковій композиції,знання мови квітів і в наші дні виявляється  корисною.
Символіка квіткової композиції складається із легенд про квіти і рослини, традиційної народної символіки, символіки форми компонування та окремих ліній, що базуються на психології їх сприймання, символіки кольорових відтінків та кольорових поєднань, пейзажної символіки.

  1. Які значення відомих квітів ви знаєте? (відповіді дітей, які підготували реферати про значення квітів)
  2. Що виражають значення квітів? (людські стосунки)
  3. З чим пов`язані значення квітів? (із властивостями або зовнішнім виглядом рослин, легендами про них)

Форма і лінії композиції також мають своє значення.
Вертикальне розміщення композиції асоціюється  з величністю і вічністю, похиле – передає динаміку, а горизонтальне говорить про спокій і урочистість. Аналогічно впливає на нашу психіку і розміщення ліній в просторі. Лінія, що йде зліва вниз направо, сприймається нами як низхідна (символізує сум, тугу), а та, що йде зліва вгору і направо – як висхідна (надія, стремління)
В минулому році ми з вами говорили, як кольори впливають на наше сприймання. Пригадайте, як впливає на людину:
червоний колір – збуджуючий, енергійний, зігріває, символізує життя, кров, пристрасть, свободу, урочистість.
Жовтий – теплий, веселий, привабливий, символізує світло, життя, радість, повагу до старості.
 Зеленувато-жовтий – символізує зраду, ревність, заздрість, фальш.
Оранжевий – веселий, життєрадісний, символізує силу, владу, багатство, сонце.
Зелений – спокійний .Символізує мир, спокій, тугу, надію, плодоріддя
Голубий – холодний, пасивний. Символізує ніжність, легкий сум, вірність.
Синій – спокійний, серйозний, сумний, тужливий. Символізує тугу, печаль, довіру, безкінечність.
Фіолетовий – поєднує дію червоного і синього. Одночасно є притягуючим і відштовхуючим, повним життя і таким, що викликає сум. Символізує дружбу, довіру, велич, розкіш.
Білий – нейтральний, все збільшує, підкреслює. В букеті створює життя, радість. Символізує чистоту, безкінечність.
Чорний є хорошим фоном для усіх теплих тонів, символізує печаль, траур, урочистість.
В Японії прийнято розділяти всі кольори на «зелені» - гама  жовтих відтінків і  «небесні» - синіх тонів. Місяць асоціюється з білим кольором, а сонце – з червоним.
Святкову композицію, зазвичай, складають із червоних і білих квітів, що символізує поєднання любові і чистоти. Чоловічого і жіночого, сімейні стосунки. Букет для мужчин компонують так, щоб зверху були розміщені білі квіти, а знизу – червоні. Для жінок – навпаки.
Сьогодні ми з вами будемо робити композицію «Літо».

  1. З якими квітами асоціюється у вас літо? З якими кольорами?

3. Практична робота
Зараз ми  будемо змагатися, повторюючи все, що вивчили раніше. Для цього ми створимо 2 команди , назву придумайте самі, а  командирами будуть Рогоза Аліна і Дзюбенко  Віка (діти, які отримали посвідчення інструкторів). Ці дівчата багато раз брали участь у виставках та конкурсах, отже вони знають, як привести свою команду до перемоги. Але, разом з тим, Віко та Аліно, пам`ятайте, що працюєте в команді і тільки злагоджена робота усіх гравців допоможе перемогти.
- (Формуючи групи,підбираю дітей різного рівня навичок та умінь, користуюся прийомами технології «Створення ситуації успіху» - «Створення ситуації змагання», «Даю шанс», «Стеж за нами»)
Вправа «Я буду першим»
Мета: створення позитивного емоційного настрою.
Діти стають в коло, беруться за руки.
Педагог: Хто сьогодні найкращий?
Діти (хором,притупуючи ногою в ритм) Я сьогодні найкращий!
Педагог: Хто сьогодні буде першим?
Діти: (супроводжуючи відповідь любим вибраним жестом або рухом, що виражає ствердження) Я сьогодні буду першим
1 завдання:  за наданими зразками бісерних квітів визначити спосіб їх виготовлення. (за правильну відповідь квітка лишається в команді у якості заробленого балу).
2 завдання: «Пелюстки» (Потрібно виготовити пелюстки квітів різними способами. За кожну пелюсточку команда отримує квітку – 1бал. Якщо одна з команд  пропустить якийсь спосіб, пропоную іншій нагадати і показати прийоми виконання. За це команда отримує 1 бал – квітка. При потребі нагадую або показую способи і прийоми сама.).
3 завдання: «Ескіз» - кожен гравець після попередньої домовленості в команді малює якусь квітку, яку будуть робити для композиції,  вирізають їх і наклеюють на один аркуш, створюючи композицію. Під час виконання завдання команда, згадуючи значення квітів, створює розповідь про свою композицію (Яке її призначення? Про що за допомогою композиції намагалися розказати? Що символізують кольори квітів вашої композиції?)
4 завдання: «Зроби квітку» - із низок бісеру зробити квіти. Чим більше квітів зробить команда – тим більше балів  вона заробить (прийом «Стеж за нами» – капітани команди показують спосіб, решта роблять за ними). Додаткові бали надаються за складність виконання квітки.
5 завдання: «Композиція «Літо» - із виготовлених і зароблених в якості балів за завдання квітів зробити композицію і розповісти, яку думку намагалася команда донести до глядачів.(Краща композиція – враховується кольорове поєднання, розміри та розташування квітів та їх значення для підкреслення головної думки роботи, складність та різноманітність способів виконання квітів – відзначається оцінкою в 5 балів.)
4. Підсумок заняття: усі бали додаються, визначається переможець. Звертаю увагу на бісерні композиції, відзначаю ще раз кращі композиції, складніші квіти, гармонійне поєднання кольорів.
- Усі ви сьогодні дуже добре попрацювали: показали свої знання та уміння, разом виготовили композиції, довівши, що вмієте злагоджено і дружно працювати. Я вітаю переможців. Це ваша перша сходинка до великого успіху – перемог на обласних та Всеукраїнських виставках. В цю перемогу кожен з вас вклав частку своєї праці і разом з тим кожен досяг успіху завдяки гарній і злагодженій роботі товаришів.
А тепер похваліть самого себе за те, що досягли успіху. Навіть ті, хто не став переможцем змагань, але гідно справилися із завданням заняття. (Який я молодець!) Позитивні емоції, пов`язані з досягненням успіхів ніколи не завадять. Запам`ятайте їх і нехай вони надихають вас на подальші успіхи. А ще відзначте себе за сьогоднішні досягнення, «нагородіть» себе чимось за цей успіх. Яку винагороду ви собі приготували?

2011. Custom text here
Joomla 1.7 templates free by Joomla Template Maker